Gerjan & Yvonne op reis

Voorpret !!!

De voorpret (lees: geldverslindende zaken aanschaffen) is in volle gang:

1) Gerjan heeft nieuwe schoenen. En laat dat nou exact dezelfde zijn als die ik vorig jaar al had gekocht voor Nepal, alleen een ander maatje! We kunnen dus niet per ongeluk de verkeerde schoenen aantrekken.

Sneu feitje: Gemaakt van yak-leer. Wedden dat we de boze papa of mama van deze yak tegenkomen op de Tibetaanse hoogvlakte? In dat geval zullen we een uitgebreid foto-verslag plaatsen, want we hebben al extra fotoruimte voor 200 foto's gehad (Thanks pap

Wink
)!

2) We hebben backpacks gekocht. Om maar even in het kader van uniseks te blijven: Allebei van het merk Deuter, model Aircontact Pro.

Gerjan heeft een 60+15 liter enik een 55+15 liter. Dat lijkt heel wat, maar nadat we de spullen die we denken nodig te hebben op bed hadden uitgestald en daarna op verschillende manieren in de backpack hadden gestopt, bleek toch dat we nog even heel goed moeten nadenken over of we de BCD's (duikvesten) wel meenemen..

Iemand die zich aanbiedt om als drager mee te gaan? Kosten voor eigen rekening!

3) We hebben nieuwe geheugenkaartjes voor de fototoestellen, én ook een nieuwe Canon Ixus aangeschaft! Hier komt nog een onderwaterhuis bij, dus we kunnen straks ook onderwater op HD-kwaliteit filmen.

We zijn nog op zoek naar een nieuwe zoomlens voor de Canon EOS, videocamera (mooi ding op het oog) en het onderwaterhuismaar deze kunnen we misschien laten meenemen door iemand vanuit Amerika. Scheelt behoorlijk in de kosten!

4) Een groot aantal tickets zijn geboekt: Frankfurt-Lhasa, Singapore-Perth, Perth-Adelaide, Brisbane-Christchurch en Auckland-Amsterdam.

We hebben uiteindelijk niet gekozen voor een Round The World ticket, omdat wij simpelweg te weinig continenten aandoen om dit ticket echt gunstig te maken.

Na het nodige speurwerk op internet door Gerjan hebben we tegen mooie prijzen tickets kunnen boeken, en daarbij rekening gehouden met de ‘zwarte lijst' van vliegmaatschappijen.

5) Campers, auto's én natuurlijk de 4-wheel-drive zijn geboekt via Salamandatravel.

De eerste quote was eigenlijk gelijk de beste, en we hebben hier nog de nodige korting vanaf weten te kletsen. En wanneer Martin en Yvette drie weken met ons meereizen hebben we zelfs de 6-persoons camper in plaats van de 4-persoons, tegen een heel klein meerbedrag. Goed geregeld dus!

6) Vaccinaties hebben we vorig jaar al gehad en hier hoeft in principe geen aanvulling op.

Iklaatme nog een keer prikken tegen Hepatitis A om er de komende 25 jaar niet meer aan te hoeven denken.

Morgen gaan we op zoek naar super charmante afritsbroeken, en tijdens ons afscheidsfeestje zullen we vast wel goede loopsokken cadeau krijgen (HINT HINT).

Tja, en daarmee zijn we eigenlijk best wel compleet voor vertrek!

Jans

Hahaha, die foto! Heerlijk :)

Hm...maar als je van iedereen loopsokken krijgt...past er niks meer bij in je backpack... ;)

Succes! :)
X!

Paula

En dan maar denken dat daar een controller ligt!!!!!

Hihihi! ;-)

Greetz, Pola

Karo

Hebben we ook matching trainings pakken;-) Of heb jullie daar ook nog een bijdrage voor nodig.