Gerjan & Yvonne op reis

Stichting Zanskar Scholen (http://www.zanskarscholen.com/)

Losstaand van onze eigen reis wil ik van de ruimte op deze site gebruik maken om jullie aandacht te vragen voor een stichting waarbij ikzelf nauw betrokken ben, en die zich richt op het bevorderen van onderwijs in India, het district Zanskar.

Dit wordt gedaan door middel van het verbeteren van de leefomstandigheden, het leveren van leermiddelen en leniging van de primaire behoeften in de breedste zin van het woord. Daarnaast in de toekomst het bevorderen en financieren van vervolgopleidingen voor leerlingen met een hoge slagingskans.

We kennen het allemaal: Je bent op reis in een prachtig land, je staat verstelt van de arme kinderen die toch zo tevreden en gelukkig overkomen. Als je met ze praat, in het weinige Engels dat ze kennen, blijkt dat ze eigenlijk maar één wens hebben: Leren. Meer weten over de wereld buiten hun dorp, de mogelijkheid hebben om te communiceren met de toeristen die steeds meer de afgelegen plekken weten te vinden.

Een aantal van hen zou graag verder willen leren, om later zelf leraar te kunnen worden.

Willen we op dat moment niet allemaal heel graag iets doen om te helpen? Eenmaal thuis vervaagt dat gevoel doordat we weer in de gehaaste Nederlandse sleur terecht komen, en we weer gaan klagen over alle kleinigheden waar we zelf direct last van hebben.

Wanneer je blijvend ‘iets' wil betekenen, neem dan een kijkje op http://www.zanskarscholen.com/ en meld je aan als donateur.

Een kleine stichting, nauwe betrokkenheid en een duidelijk doel met zichtbaar resultaat.

Bedenk goed dat slechts een kleine bijdrage per maand een grote verandering voor de leefomstandigheden in de wereld van deze kinderen brengt!!